Jdi na obsah Jdi na menu
 


Piktorialni fotografie

              PIKTORIÁLNÍ  FOTOGRAFIE

I  přes nezvyklé a  odlišné zpracování od  klasické  fotografie, piktoriální  fotografie nemá  nic  společného  s moderním  pojetím.  Tento styl  je  odlišný  od  klasické  fotografie  tím  co  viděl  objektiv  fotoaparátu, a  co  je  výsledek  který  si  autor  dotvoří.  Je  to  spojení  dokumentární  fotografie  a  výtvarného  cítěni  autora.  Piktoriální fotografie  se  inspiruje  z části  díly  starých  mistrů,  ale  i  soudobou    tvorbou,  která  je  druhem  odkazu  na ně,  nebo  fotografickou  interpretací.  Piktoriální  fotografie  je  více  či  méně  dílem  sociální  povahy, ale zobrazí  se  v  umění , ne  v  dokument, ale  jako  druh  autorova  eseje  na  určité  téma.

Zakladní  myšlenkou  piktoriální  fotografie  je  známe latinské  rčení: Semper  in  altum.   Moderm piktorialismus (podle  výstavní terminologie) prof. D.J. Růžičky  uvedených  v Minneapolis  Institute  of  arts  v.r.  1990, ale na základě  zásad  stanovených  v.r.  1907  Robertem Demach,  práce s kamerou.

                                                                         Mieczysław  Wielomski